Ugrás a fő tartalomra

Kényszerleszállás volt Ferihegyen

Utasrosszullét miatt Budapesten szakította meg útját a Turkish Airlines Isztambulból Göteborgba tartó járata csütörtök délután.

A TK 1799-es járatot teljesítő, Airbus A321neo típusú repülőgép személyzete Szlovákia légterében, a lengyel határ közelében döntött az út megszakításáról, mert a fedélzeten tartózkodó egyik utas rosszul lett - írta az airportal.hu.

A repülőgép ezt követően megkezdte a süllyedést, majd negyed 5 után néhány perccel biztonságosan leszállt a budapesti repülőtér 13R jelű futópályáján, és a számára kijelölt állóhelyre gurult.

Ott az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat megkezdte a rosszul lett idős férfi utas ellátását, akinél szívinfarktust diagnosztizáltak. A beteget később átadták az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) helyszínre riasztott mentőegységének, amely stabil állapotban kórházba szállította – tájékoztatta lapot az AMS.

Az ilyen esetekben az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat mentőegysége a leszállást követően már a kijelölt állóhelynél várja a gép érkezését. A beteg utast speciális repülőtéri ambulift segítségével – amely a repülőgép megfelelő ajtajához felemelkedik – hozzák le a fedélzetről. Az egészségügyi szakemberek megkezdik az ellátást, vagy folytatják a fedélzeten megkezdett újraélesztést.

A beteg állapotának stabilizálását követően az AMS repülőtéri mentőautója a kijelölt átadási pontra szállítja a beteget, ahol az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) repülőtérre riasztott mentőegységének átadja, amely kórházba szállítja, de indokolt esetekben (pl. életmentés) már a repülőtér területén bekapcsolódik az ellátásba az OMSZ egység is.

A földi kiszolgálók minden esetben eltávolítják a repülőgépről a beteg, valamint az esetleg vele utazó hozzátartozó feladott és kézipoggyászait. A járat ezután a szokásos földi kiszolgálási protokoll szerint, általában a szükséges üzemanyag-mennyiség feltöltését követően indul tovább a célállomása felé, hacsak idő közben nem jár le a személyzet munkaideje.

Amennyiben a leszállás a megengedett maximális leszállótömeg felett, azaz túlsúllyal történt, a repülőgépet műszakilag át kell vizsgálni, szükség esetén a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság ilyen esetekben a fékeket speciális eszközökkel hűti vissza közvetlenül a leszállást követően.

Fotó: AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON:

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A gyalogátkelőhelyen ütött el két fiatalt egy személyautó Budapesten

Elütött két fiatalt egy személyautó a gyalogátkelőhelyen Budapesten, az Üllői út és az Ady Endre út kereszteződésénél szombaton - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtóügyelete. Mindkét fiatalt kórházba szállították, az egyiket könnyebb, a másikat súlyosabb sérülésekkel - tudta meg az MTI helyszínen tartózkodó tudósítója. Fotó: MTI/Mihádák Zoltán KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON:

Ha Magyarországra is átterjedne a háború, így zajlana a mozgósítás

50 éves korig hívnák be őket, de csak azután, ha a parlament kétharmados döntéssel megelőző védelmi helyzetet hirdetne - tudatta a hvg.hu. Ha Magyarországra is átterjed a háború, akkor mindazokat, akik még nem töltötték be az 50 éves életkort és kaptak sorkatonai kiképzést, behívhatják katonának – írta a Blikk, amely egy nyugállományú ezredes segítségével szedte össze, miként zajlana a mozgósítás egy ilyen helyzetben. először kétharmados döntéssel kellene a parlamentnek megelőző védelmi helyzetet hirdetni, utána kiküldenék a behívókat és elkezdődnének az alkalmassági vizsgálatok, először az önkéntes tartalékosokat mozgósítanák, utána azokat, akik már voltak katonák, aki nem kapott kiképzést, és még nincs 65 éves, azt polgári védelmi és honvédelmi munkára hívhatnák be. Magyarországon az általános hadkötelezettség 1868-tól 2004-ig élt, eleinte 21, 1939-től 18 éves kor felett hívták be a fiatalokat – írja a lap, amely arra is emlékeztet, hogy rendkívüli helyzetben a katonai szolgálat a 18

Horrorisztikus gázolást rögzített egy térfigyelő kamera Budapesten

A Bp-i Autósok Közössége egyik olvasójától kapta azt a felvételt, amit egy kamera rögzített a 3. kerületben, a Bécsi út – Szépvölgyi út kereszteződésében. A videón jól látszik, hogy a gyalogosokra vonatkozó lámpa piros jelzést mutat, a keresztező forgalom pedig zöld jelzést kap. A villamos is szabad utat kap, de a később elgázolt gyalogos még átmegy előtte. Amikor az úttestre ér, egy fehér autó elgázolja, melynek következtében több métert repül a szerencsétlenül járt “A helyszínre riasztott mentőegység egy középkorú férfit súlyos sérülésekkel szállított kórházba.” – tudták meg. KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON: