A kormány elfogadta a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát, amire két évtized alatt 3 ezer milliárd forintot ad az Európai Unió.
A kedd este a Magyar Közlönyben megjelent a kormányhatározat szerint a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS) – írta Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Facebook oldalán.
A döntés értelmében a következő két évtizedben 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre még további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, alapvetően Európai Uniós forrásokból. Az Európai Unió 2027-ig már 1500 milliárd forintos forrást garantált - írta a Magyar Narancs.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a tervek szerint a következő célok elérését biztosítja:
- minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre,
- átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető,
- megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma,
- megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.
Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson a következők történnek elvileg a jövőben:
- folytatódik a korszerű járművek beszerzése,
- megújítják a vasútállomásokat,
- sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett,
- fejlesztik az infrastruktúrát, Budapestet behálózó szolgáltatást hoznak létre,
- Kelenföldet, a Déli és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több, mint 100 éves tervet valósítanak meg.
KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON: